Nej, ingen Vildhasse på Årjängs marknad!

Här skulle han förstås ha stått med sina korvar, sina klingande klockor, sin hemgjorda poesi! Men han kom alltså inte i år och inte hans korvar heller. Annars brukade det vara flera stånd som sålde hans korv. Vi saknar honom, han har varit ett självklart inslag i marknaden i decennier, vi har alltid besökt honom, pratat lite och köpt hans korvar. 
 
Glutenfria remmar var ett bra inslag tycker jag, nytt.
 
Ny på marknaden var också min drömmaskin; den som både dammsuger och torkar golvet!! En sån har jag länge letat efter.  Vi fick en demonstration av försäljaren och jag är absolut intresserad. Den såldes inte på marknaden, bara demonstrerades. Företaget är tyskt men norskbaserat i norden och heter Vorwerk. Priset är ju väl tilltaget förstås, 12.000 kr och oppåt, men jag kan tycka att det är prisvärt om den funkar bra.  Gräsroboten är mycket dyrare om man nu ska jämföra med nåt. Skulle önska en städmaskin i robotform förresten
 
Vi gjorde alltså ett besök på marknaden i år, brukar göra det för att köpa nåt på söndagen när det är lite lugnare. Ville egentligen ha en vedkorg men fann ingen bra på rätt ställe. Roland köpte i alla fall en såg, en liten en. Jag köpte förstås lite vinterväxter till bra pris och så en midjeväska. Men i år blev det ingen kålsoppa, vi är bjudna på äting ikväll! Det blir stek på sika och typ lite knyte, jag ska ta med svampsås gjord på svamp som en annan gäst har plockat. 
 
Om lingon hade jag tänkt skriva nåt idag men det blir senare. Rensningen är en trevlig sysselsättning, man tänker bra då. Så det blir nog ett inlägg med lingon och lite filosofi runt begreppet människovärde. Det har ju varit aktuellt den senaste tiden, är väl alltid aktuellt förresten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback