Kokat lingonsylt idag!

Jag vägrar köpa färdig lingonsylt och hallonsylt. Den är i stort sett mest konstgjord gelé med långt mellan bären. Och inte särskilt mycket smak. Om jag har egna bär så kokar jag på dem och nu har jag ju egna lingon så det funkar. En av oss äter ju lingonsylt varje dag på fil och krossat knäcke. ;- )   Hallon har jag oftast inte egna så jag få köpa frysta och koka på. Bättre än att köpa färdig sylt i alla fall. Bra sysselsättning en regnig dag, kokar varje gång så det räcker någon månad, då smakar den fortfarande färsk och ny.
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så gott med hemgjord lingonsylt. Vår kommer ur en burk från ICA men del levererade. Inte för söt och tätt mellan bären som inte var sönderkokta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback