Hängde ljung igår!

Jag hängde ljung igår, medan Roland snickrade grind på altanen!  Det är lite tidigt på året  och som sagt det blir ingen ljung inne, för då ska någon i huset dö sa alltid min mamma. Det får  bli ljung ute fast det är  ovanligt tidigt. Växtsäsongen ute runt huset har varit misslyckad i år. Jag fick inte tag på rätt pelargoner så krukor och lådor tynade.  Jag ville ha hänglobelia men lurades av försäljaren och fick kant, inte alls så fina.  Pallkragen fick någon ohyra mitt i sommaren så det var bara att lägga ner alla försök med egen sallad o dill. Testade att så en gång till men det gick inte heller. Buskarna vid entrén, schersmin, drabbades av nåt kletigt  och fick bli nerklippta utan blomning. Syrénerna fick knoppar men de slog inte ut. Och sen bröts en del grenar utan att ha utsatts för nåt, de bara drattade ner på backen. De såg bara vissna och eländiga ut. Syréner ska ju vara så härdiga, men inte den här sommaren. Vet inte varför just det här året har varit så visset i min trädgård. Men nu ska det bli höst och vinter,  ljungsäsongen har startat. Hoppas det går bättre.
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag har samma uppfattning som din mamma hade så någon ljung blir det inte här. Däremot så sätter vi det på kyrkogården.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback