Går det att vända kragen???

Roland har en skjorta som han gillar. Tyvärr är kragen nu så sliten att vi lade den i "slänghögen" . Gubbar är ju liksam vassa i nacken och sliter kläderna där. Men då slog det mig att man kanske kan vända kragen! Jag har aldrig vänt en krage. Vet att min mamma ständigt vände kragar på min pappas skjortor. De var ordentligt utslitna innan de gick till matt-trasor. För inget slängdes ju på den tiden. Allt tyg blev matt-trasor som slutstation. Jag känner igen de rutiga trasorna i mattorna jag har på golvet nu, de som mamma vävde. 
 
Jag har som sagt aldrig vänt en krage men någon gång ska vara den första. Borde funka att sprätta loss den, vända  och så sy fast den igen. Jag har ju en gammal symaskin som i alla fall går att sy framåt på. Backfunktionen är trasig men jag får knyta trädändarna. Det måste nog bli ett test i alla fall, Roland tog fram symaskinen. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Den tanken hade jag ens aldrig tänkt men jag har aldrig hört talas om det heller. Hoppas det går bra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback