Fortsättning av fynd efter vägen på hundpromenad.

Någon klint, kanske rödklint, minns inte exakta namnet
 
Baldersbrå har blad som ser ut som dill, skulle kunna vara kamomill, svårt att skilja dem åt.
 
Fibbla av något slag, flockfibbla kanske
 
Fyrkantig johannesört tror jag, en medicinalväxt om jag minns rätt, men vet inte vad den botar. 
 
Blåklockorna har blommat hela sommaren av och till
 
Kärringtänder blommar om igen. Jag har försökt översätta blommans namn för tyska vänner och de tycker det är lustigt, ungefär Alte Damens Zähne. 
 
Och i det här riset borde alltså finnas en massa lingon, men inte ett enda i år
 
Två rovfåglar seglade omkring mig hela tiden, men jag lyckades inte få någon bra bild på dem. Jag gissar på ormvråk men det kan vara någon annan art. De ryttlade ibland och gjorde störtdykningar, höll sig rätt högt upp i luften.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Här har vi aldrig haft lingon eller blåbär men väl mycket hallon. Sedan många år tillbaka finns det knappt några medan björnbären ökar i antal och buskarna blir större och större.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback