På stan i lördags - Karlstad

Hade velat hinna in på Popup. Den nya gallerian som ersätter gamla CGC. Men missade den med ett par minuter, hann stänga innan jag kom dit.  Det får bli nästa gång. En del inköp blev det på Åhlens för ovanlighetens skull, hudvårdsprodukter med för dagen god rabatt. 
 
Ett fascinerande fenomen; halloweenbutiker. Det finns alltså butiker som bara säljer Halloween-grejer. Hur kan det har blivit så stort? Det fanns inte när jag var barn. Jo som Allhelgonahelg då man tände ljus på gravar. Jag har lite svårt för den här nya tolkningen. Är väl för gammal, ser att barnen har roligt.
 
 
Mitti city hann jag in på i alla fall, fast jag är ingen bra shoppare. Det kommer inte mycket med hem  och ett kort besök blev det.  Vid en utgång passerade jag "Wall of kindness". Här kan man lämna en jacka som man har över till någon som behöver. Jag kollade lite på jackorna som hängde där. Ok ett par var lite trasiga, men det fanns också fina märkesjackor.
Dom här är det som ordnat med väggen! Äras den som äras bör! Ett bra initiativ, mitt i stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback