Orkidén - den magiska!

Jag är urdålig på krukväxter, få  överlever någon längre tid i våra fönster. Och jag begriper mig absolut  inte på den här magiska orkidén. Den är precis lika misskött som alla krukväxter i vårt hem, men den överraskar!
 
Nu har den knoppar igen!!!  (Ursäkta dålig bild!)
 
Alltså, den stod där i flera år med sina lustiga luftrötter,  utan att blomma. Sen plötsligt för ett drygt år sedan så fick den en blomma. Och den enda blomman var utslagen nästan ett helt år, vissnade och ramlade ner för bara några veckor sedan ( Bild nedan!) 
 
Och nu har den alltså fått knoppar igen, nästan precis samma tid på året som förra gången, för drygt ett år sedan. Det är nästan som ett mirakel! Undrar om det kommer att slå ut någon blomma? Och undrar om de ska stå ett helt år också?? Det är på nåt sätt ändå spännande med krukväxter fast jag inte riktigt har förstått det
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Just orkidéer gillar väl inte att man håller på och joxar med dom allt för mycket så det kanske är därför dom överlever? :)

Svar: Ha ha...kan ju vara en logisk förklaring!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback