Gick runt Liane i solsken!

Det var vackert väder mitt på dagen, solen sken och blåsten var inte värre än man kunde stå ut med den. Jag gick ett varv runt Liane, drygt 3 kilometer är det. Jag vill gärna gå mitt på dagen för att få så mycket sol och D-vitamin som möjligt. Nu börjar det ju bli allt kortare dagar så det gäller att ta vara på den ljusa tiden på dygnet. Så försöker jag gå så fort så  jag blir andfådd, åtminstone en del av sträckan. Det ska ju vara bra för kroppen, gynnar konditionen. Tränat har jag ju aldrig gjort med gärna gått i skogen och på vägen. Gamla kärringar behöver hålla igång på något vis, inte bli sittande. ;-))
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Promenader ska inte underskattas utan de är bra vardagsmotion.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback