Nej, inte Nygårds i Åmål igen!

Ibland har vi ärenden i Åmål som inte ligger så långt härifrån och passar på att äta lunch då. Vi brukar välja tisdagar för då serveras numera fläsk på i stort sett alla matställen. Igår var det service på min bil så det var dags för ett åmålsbesök.  Förr åt vi gärna på Stadshotellet men efter några besvikelser där så bytte vi till Berga Bistro en bit utanför stan. Det är fortfarande en favorit. Men flera hade rekommenderat Nygårds så igår testade vi det. Det var nog tyvärr sista gången
Det såg bra ut när vi kom dit. Buffé och en stor sådan med olika alternativ samt ett dessertbord vid kaffet. Och priset är rimligt. Mycket folk  var det. 
Men Rolands fläsk var dåligt stekt,  riktigt sladdrigt. Och mina baconrullade kycklingbitar var i ändarna så hårda att de inte gick att skära igenom. Jag fick hugga gaffeln i mitten på rullen och gnaga mig in en bit. Kniven gick igenom köttet på mitten av rullen. Men gnagandet var inte så aptitligt för mig och inte heller för dem som satt omkring oss.
 
Synd! Det blir nog Berga Bistro i fortsättningen i alla fall. Det är bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback