Livligt djurliv runt Hallsberg!

Vi åkte runt och spejade på platser att minnas från min barndom, pratade om vilka som bodde där då och nu. Och då såg vi en hel del djur, bl.a. dovhjort som här. Ofta är de skygga men här gick tre stycken nära vägen uppe i Skogaholm. Vi såg också kron men jag lyckades inte fånga någon på bild. 
 Tydligen är hjort vanligt djur numera. När jag var barn var det en ovanlig syn och då sa man alltid att de kom från Boo, Brevens bruk
 
 Rådjur var det också gott om. De var däremot inte särskilt skygga,  vana vid att leva nära människor. De här två låg precis bredvid det som var Lekmans när jag var barn. De fortsatt lugnt att ligga kvar, mumsa och äta fast vi stannade med bilen! De reste sig inte ens upp! 
 
 
 
Hallsberg ligger ju på Närkesslätten, det finns alltså stora fält. Där fanns just nu rekordmånga svanar och gäss som vilade sig på resan neröver till varmare länder. Varje flock var så där 50 - 100 fåglar och vi såg säkert minst 6 - 7 såna här samlingar på en rundtur
 
Fortsätter senare idag med mer bilder från Hallsbergsresan, mer av platser och hus och minnen
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så fina bilder på djuren!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback