Djurlivet på Liane idag torsdag

Två älgar var det men en försvann innan jag fick opp kameran. Den här tjuren är samma som gick o brölade häromdagen. Fast idag var han tvärtyst, kollade bara noga på mig när jag gick förbi med Seffrin.
 
 
 
 
 
Tre rådjur såg jag och inte minst Seffrin när vi var ute och gick. Seffrin tittade förebrående och strängt på mig, förstod inte alls varför han inte fick fösa på dem! ;-)) Men han äter pencillin än och får inte jaga förrän till helgen
 
 
 
 Blåmesarna och talgoxarna har fått sällskap av nötväcka och nötskrika. Nötväckan kallades förresten trädrännare i Närke när jag var barn.
 
Och på ladugårdstaket på Liane såg Roland hökugglan idag igen. Den var ju här i förrgår också. Gillar att sitta högt och speja / lyssna efter gnagare att fånga och äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback