Avslutade vildsvinslåret idag!

 Det blev ju en stor gryta med kött av vildsvinslåret o grönsaker som jag beskrev i tidigare inlägg. Sen kokade jag resten. Idag fixade jag till det kokta, en omgång god buljong till gryta eller soppa. Och så kött till morgondagens pytt i panna. Pytt  är en god maträtt om man har bra ingredienser. Tror det var Tore Wretman som sa att om han ville kolla om en restaurang hade hög klass så beställde han in just pytt i panna. Och det blev godkänt om den var riktigt finskuren och hade gott kött ( inte gårdagens korvrester!) . Nu är det ju inte Tore som kommer hit, det blir bara vi. Det får duga.  Resterna blir hundmat ( men inte själva benet) Inte mycket som går till spillo! Det blir rätt många måltider på ett vildsvinslår, men i fortsättningen gör jag nog stek istället. Det här blev mycket god mat men onödigt mödosamt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback