Hästar har jag respekt för!

Asch det var alldeles för milt uttryckt: Jag är rädd för hästar och vill ha ett rejält stängsel mellan dem och mig. Rolands bror Gunnar har fem stycken och jag går ofta förbi dem när jag är ute med Seffrin. Det är ståtliga djur avsedda för trav, nordvenskar och varmblod. Någon av dem vann en travtävling i Åmål häromdagen, men jag vet förstås inte vilken av dem.
Om det kliar på ryggen så gör de så här. 
Och sen reser de sig och skakar av dammet. Tog bilderna häromdagen. 
Tror att hästen till vänster är Moe Braga, men jag är inte säker, det är rätt långt håll. Hon är trevlig och jag har alltid gillat henne. Vi pratas vid ibland när jag går förbi.  Hon ser tjock ut, ska säkert föla så småningom. Ska bli roligt att kolla på en fölunge här framöver på mina hundpromenader. 
På berget här vid Prästgårdsladugården växer några små lysande violer. De blommar fint varje vår.
 
 Idag lördag är en dag med plikter. Det verkar bli både regn o sol, har redan kommit en ordentlig skur på morgonen. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Hästar är vackra djur men djur som jag har respekt för så behörigt avstånd är det som gäller.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback