Trädgården vaknar långsamt till liv

Det börjar sticka upp lite grönt här o där. Roligast är kanske att få se gräslöken i pallkragen på altanen! Den strävar och kommer tillbaka varje år. Jag ska snart så lite i pallkragen och lägga på genomskinliga plastlocket. 
 
Mammas blåsippor från Bäck får allt fler blommor och är lysande blå invid den grå väggen.
 
Liljor och iris sticker upp
 
 
 
Några få krokusar har jag kvar, borde sätta fler
Mer liljor
 
Primulan är snabbt igång på våren. Märkligt med blommor  redan
 
Kärleksört sticker lite där nere i vinterståndarna
 
Någon marktäckande alpväxt som jag glömt namnet på 
 
Majs snödroppar på Liane blir allt större och får många blommor i år.
 
Några  krokusar är på väg i blomning också, blir nog fler

Kommentarer
Postat av: Znogge

När det väl har börjat hända ett och annat så brukar det gå snabbt. Många fina vårtecken hos er nu.

Postat av: Marine Olsson

Så härligt det är med vår och blomsterminnen av våra nära och kära.....

Svar: Ja, en del av trädgårdens blommor blir som hälsningar från min mor och Rolands mamma.
Inga Magnusson

2019-03-28 @ 19:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback