Lantmännens vårvisning på Alster i Karlstad

Vi var där en sväng före hockeyn igår lördag. Här ställs maskiner av olika slag ut. Lite roligt att kolla även om vi inte har något eget jordbruk på Liane. Vi träffade i alla fall ett antal bekanta och fick trevliga pratstunder. 
Traktorer är ju numera gigantiska i storlek
 
Det var inte så förr. Kul att se gamla maskiner som visas. Den här var från 1953
 
Här Bolinder Munktell, gammal och ny.
Vi åkte förbi det lokala mejeriet också eftersom vi hade ärende till Nysäter på vägen till Karlstad. Alltid roligt att se den här verksamheten som lever och frodas. Man tar emot mjölk från bönder runt omkring.
Vi passerade också den här charmiga lilla Silverkulan. Tror den heter så, minihusvagnen. För många år sedan ville jag verkligen ha en sån ;-) Men jag fick inte med mig Roland på idén att införskaffa en. Han tyckte den var för trång och det kan jag förstå. I vårt numera otrygga Sverige så tror jag inte jag skulle våga campa i en sån här heller. Och vi är väl för gamla för att ge oss ut på campingäventyr.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken söt liten husvagn!

Svar: Ja visst är den näpen!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback