Värmskogs café - första besöket i år!

Så blev det. Vi for till Värmskogs café idag för årets första besök, men säkert inte det sista.  En del av oss körde motorcykel - nämner inga namn! ;-)) 
 
 
Det var kö förstås, det brukar det vara, men den går fort! 
 
Värmskog är känt för sina gigantiska räkmackor. Roland tog en lagom stor och jag en räksallad. Det var fint att sitta ute vid vattnet.
 
Enebackens ingefäralemonad var god till
 
Det är ett populärt mc-ställe. Detta var en flott HD, trehjulig och inte klassad som mc enligt Roland.
Jag orkade inte äta upp utan tog med en doggybag hem. Hade egen plastpåse med, men man brukar få annars. Ofta möts det med glada miner på matställen att man gillat maten och inte vill slänga när det är tilldelade portioner. Kvällsmaten för min del är alltså räddad. 
 
Vi åkte över Skasåsbron hemåt. Det är Byälven vi åker över, eller blir Glafsfjorden här kanske. Jag vet inte säkert. 
 
Vi får vara glada att vi inte försökte komma in på Esters. Parkeringen var helt full och en bra bit till. Vi gjorde inga fler ärenden efter vägen utan for hem till Disco.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback