Runt huset just nu!

 
Syrener blommar, vita bond och blå bond. 
 
 
Gräsfröt på den nedlagda halva rabatten har grott! Bra!
 
Bergenian har kommit igång igen. Först blomningen blev skruttig för torkan och kylan, det mesta hängde och såg ledset ut.  Men nu är det fint. 
 
Violerna som jag planterade ut från påskens inne-blom-dekorationer blommar snällt och ser ut att frodas. 
 
Klematisen försöker jag leda upp på den här ställningen efter väggen. Den har fattat galoppen tror jag, klättrar i alla fall oppåt med fart.
 
Planteringen i blomlådorna har jag precis gjort. De ser lite piriga ut än men kommer nog.
 
Vad den här heter har jag funderat på i flera dagar nu. Den strävar och överlever. Jag testade och planterade flera för länge sedan. Men de tog sig inte, bara den här lilla plantan överlevde och den blommar ut på asfalten varje år. Har inte hjärta att ta bort den när den lyckas klara sig mot alla odds.
 
Vi hade en trevlig kväll igår. Ett par goda vänner kom hit och hjälpte oss att äta upp den vita sparrisen som vi fick direkt från Polen i lördags.  Och jag kom ihåg parmesan den här gången.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så härligt det blommar hos er nu. Det märks dock att vi ligger lite före för många syrener är helt utblommade nu.

Svar: Det har ju varit kallt här hos oss, särskilt nätterna, så det är nog sent med växterna. Fast syrenerna är inte så frodiga i år, de blommar magert och snabbt verkar det som.
Inga Magnusson

Postat av: Tina

Kan den lilla gula vara vårginst? Eller Forsythia?

Svar: Jamen visst är det vårginst!!! Som jag har grubblat i flera dagar utan att komma på! TAck för hjälpen!
Inga Magnusson

2019-06-03 @ 21:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback