Högdräktig råget igen! Utanför fönstret igår måndag!

Hon var verkligen rejält tjock av killingar, att skinnet håller!!. Fast jag har nog ändå en känsla av att den förra jag såg häromdagen var ännu tjockare.  Den här åt ivrigt av örterna i hygget. På något sätt tror jag att ett hygge i skogen släpper fram växter som är nyttiga för djuren. De betar ofta där och tycks välja sin mat lite kräset. En del ställen går de till gång på gång.
 
Nu är nästan hela vinterfällen borta, bara några grå tussar kvar på ryggen.  
 
Hennes färger i huvudet blev speciella, men kan förstås vara vinterfärger som inte bytts ut än så det ska bli brunt senare. 
 
Agenda för dagen är fisketur nu  på morgonen för Roland med ett par goda vänner. Spännande att få se det  resultatet. Barnbarnet planerar att måla färdigt det vita på gäststugan på Liane och klippa gräs. Jag tar hand om markservicen och borde åka till Årjäng, har ett par ärenden där. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Det var verkligen en stadig vage så det är väl dags när som helst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback