En ny liten granne har vi fått!

Rolands bror Gunnar har en stall och hästar en liten bit från oss. Fem hästar tror jag det är just nu plus den här fölungen. Jag är rädd för hästar och har som synes gärna stängsel mellan mig och dom. Håller med Birger som hävdade att hästar var farliga i bägge ändar. Moe Braga,  nordsvensk,  har i alla fall alltid  hälsat vänligt när jag gått förbi henne i beteshagen vid Prästgården och det har jag väl gjort några hundra gånger. ;-) Nu har hon nedkommit med ett föl, några veckor över tiden.  Så söt! Jag försökte hitta en bättre vinkel för bilden men föl som är ett par dagar gamla är väldigt rörliga kan jag säga. ;-)  Det var hopp och skutt hela tiden så det blev en stolpe i vägen på enda kortet med skärpa. 
 
Agenda för dagen är ledighet och att umgås med Disco-valpen. Det blir i alla fall grillning här  i kväll med goda vänner och eventuell båttur efter det. Vi får se på väder och vind. Ska ju bli +27 grader! Och det vore gott i båt, men kanske lite blåst också och det förtar fort nöjet med sjöturer. . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback