Fynd i pallkragen, den för säsongen nedlagda pga av ohyra!!

Jag hittade så där 4- 5 ex av den fetare larven, kanske ollonborre eller nåt i pallkragen. Och många av den gröna. Kanske den som lagt allt bajs i salladen och som ätit upp salladsblad. Svårt med insekter, jag kan nog egentligen inget om dem. Har aldrig behövt lära mig, fast nu skulle jag behöva veta nåt. Teskeden är med för att storlek ska kunna begripas, inte för att de ska ätas ;-)).
 
Idag är ju en jobbig dag. Son Markus och dotter Malin med familjer ska lämna oss för den här gången,, liksom även Markus  svägerska-familj.  Mattiasfamiljen får vi behålla några dagar till.  Så kul  att ha haft dem här alla tillsammans, det var länge sedan vi alla sågs samtidigt.   Det måste vi planera för nästa år igen, vi har haft så roligt!
 
Ikväll siktar vi på Stationscafét i Svensbyn med 50-60-talsrock. Men vi får se hur vi kan få ihop det.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vi hade ollonborrar i vår gräsmatta och de åt i princip upp halva. De äter rötterna och beger sig sällan upp ur marken. Larverna har rött huvud och beige kropp så jag tror inte att era är ollonborrar.

Visst är det vemodigt när nära och kära åker igen men ni får satsa på samma koncept nästa sommar igen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback