Blommat sedan sista veckan i oktober 2018!!!

Hur kan det vara möjligt???? Den här orkidéblomman har alltså funnits sedan sista veckan i oktober 2018. Jag vet exakt för den och en annan orkidé började blomma då. Och jag blev lite harm för de hade båda stått i åratal utan blomning och så började båda blomma just den veckan när jag inte skulle vara hemma. Den andra, en vit, blommade snällt några veckor sedan jag kommit hem. Och den här har varit utslagen sedan dess. Den har inte torkat, det är en riktig blomma som har blommat i nio månader. Det kan ju liksom inte hända, men har ändå hänt!
 
Ikväll ska vi åka ut till son Mattias med familj och grilla. Det är deras sista kväll här i Sverige före avresa till Seattle imorgon.  Vi ska snossa och leka med lilla barnbarnet, må gott och inte tänka på att de måste resa imorgon. ;-) 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Mycket imponerande med tanke på att vi bara är i juli 2019 ;-) Äh, jag förstår att du menar 2018 och den blomningen kan man inte klaga på. En orkidé som trivs är en mycket tacksam blomma!

Vemodigt att de ska resa men det kommer fler tillfällen!

Svar: Ha ha-.... visst menar jag 2018, ska rätta!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback