Rådjur igår onsdag.

Fina rådjur igår. En get i alla fall och en killing från i år. Ser inte säkert  om det är en bockkilling eller getkilling men gissar på bock. Tyckte  mig skymta en "pensel" under magen. Geten har sin "pensel" i baken.  De har gott hull. Killingarna som föddes i våras är nu nästan lika stora som vuxna djur, svårt att se skillnad. Under en tid har vi oftast haft rådjursbesök nattetid, vi har sett spår i snön,  men igår kom de på eftermiddagen  så vi fick se dem. Det är vackra djur, nu är pälsen tjock och färgen dämpat gråbrun. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Snyggt fångat och vackra djur!

Svar: Vore roligt att se den nya frisyren förstås! ;- )) Men kanske kommer! Datoreländet har jag ju just gått igenom. Den nya har jag haft någon vecka nu och är nöjd så långt. För mig är det också viktigt att slippa program som jag inte har nytta av. De senaste dagarna har vi haft ett elände med hemsida som vi har för företaget. Den svartnade plötsligt och anledningen var nåt med php eller hph som måste förnyas. Jag satt en hel dag av och till i telefonkontakt med webhotellet och en hemsidekunnig innan det var löst. Sen visade det sig att tillgängligheten ändå var begränsad och man kunde förbättra den med starkare säkerhetscertifikat. En halv dag i telefon med webhotellet och en obegriplig mailkonversation med certifikatföretaget (ett annat än webhotellet!). Till slut var jag beredd att betala för att slippa hela eländet. Det löste sig till slut och nu funkar det med både php och certifikat. Jag gav rådet till webhotellet att anlita någon gammal ärrad lärarinna för att få ordning på sin bedrövliga kundinformation. Den är obegriplig för vanligt folk och har stora behov av pedagogisk expertis. Företaget måste vara konstant nedringt av förvirrade kunder och sånt kostar pengar. Jag kommenterar här på ditt senaste blogginlägg eftersom jag inte kan kommentera på din blogg. Vet inte vad som är fel
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback