Jag jobbar lite ;-)

Det var meningen att jag skulle vara pensionär på heltid till slut efter att ha gjort ett par års "övertid" på jobbet. Jag var lite skeptisk innan pensionering, tänkte att det måste vara tråkigt att inte jobba alls. Jag har ju tyckt om mitt arbete som speciallärare. Fast det var rätt mycket att hålla på med ändå när jag väl gick i pension, de lediga dagarna gick fort, det var inte alls så trist som jag trodde innan. Drygt ett år var jag hemma på heltid.  
 
Men så blev jag i höstas tillfrågad om jag ville göra lite jobb på den här  skolan, inte så långt från där jag bor. Efter någon betänketid tackade jag ja till det, så nu jobbar jag ett par  dagar i veckan  och det är himla kul. En fin liten skola är det! Trevliga kollegor i alla yrkesgrupper och snälla barn.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Perfekt att ha friheten att kunna välja själv!

Svar: Jag valde en lägre tjänstgöringsgrad, bara 25 %, det räcker än så länge.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback