Jag dricker bubbelvatten med sugrör!

Asch, jag vet inte om det hjälper men jag hoppas. Så här är det. 
Min tandhygienist har varnat mig för att emaljen på tänderna är tunn så jag bör undvika drycker som är sura. Jag har aldrig gillat sura juicer så det var inga problem att avstå från. Men jag konsumerar rätt stora mängder bubbelvatten. Förr var det ju typ Ramlösa men i våras köpte vi en apparat och gör eget, alltså Soda Stream. Det funkar jättebra eftersom vi har bra eget vatten att göra av.Jag tänkte inte att det var surt förrän en god vän i tandvårdsbranschen påpekade det. Det heter ju faktiskt kolsyra så jag borde ha begripit. Jag vet ju inte alls om det hjälper men sedan något år dricker jag kolsyrat vatten med sugrör. Det kommer ju fortfarande in i munnen, men spolar inte runt på framtänderna på vägen in. Borde också dricka vitt vin med sugrör för det är ju surt,  men det är ju inte så ofta så det kanske får gå ändå.

Kommentarer
Postat av: Veiken

Oj hade inte en aning. Här dricker vi Soda Water i massor. Jag blir väl tandlös när jag kommer hem! ;)

Svar: Jag hade inte haft en aning om inte min tandhygienist varnat mig och en tandvårdskunnig väninna berättat om kolsyrade drycker. Den här åtgärden plus fluortandkräm hoppas jag ska stärka mina tänder.
Inga Magnusson

Postat av: Znogge

Jag har nästan helt slutat att dricka kolsyrade drycker av den anledningen men kanske ska jag testa med sugrör.

Svar: Även om jag dricker med sugrör så blir jag förstås sur i munnen, men hoppas att det inte ska bli så illa.
Inga Magnusson

2019-01-25 @ 13:39:07
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback