Vi köpte en spårsläde!

Det går ju inte att låna grejer för att lägga skidspår när det snöar var och varannan dag. Så vi investerade i en egen spårläggarsläde.  Vi hittade den på nätet hos en f.d. Sillerudskille, Lennart Ehrencrona, som numera håller till i Boviken norr om Töcksfors med sitt företag. Han mötte oss i Töcksfors med den igår.  
 
Så Roland var snäll och gjorde lite spår med den åt mig idag lördag. Det har kommit mer snö i natt så nu är det sammanlagt 40 cm. Det innebar att han fick köra plog med traktorn först och ta undan den översta snön, sen gick det att lägga spår. Fina spår blev det i alla fall. Jag åkte någon dryg timme. Det är lagom för mig. Men jag har glömt hur jag brukar stretcha efteråt. Annika på skolan lärde mig för några år sedan. Får grunna på det.  
 
 I kväll ska jag leta opp midjebältet för hundkoppel så jag kan ta med mig Seffrin imorgon. Tror att han ska klara att springa i snön bredvid spåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback