Med tax Seffrin i skidspåret igår söndag

Jag har en bra anordning för att åka skidor med hund. Det är ett brett midjebält med koppelfäste så att jag har händerna fria för att hålla i stavarna. Det fjädrar dessutom så det blir inga ryck när hunden drar iväg plösligt. 
Så här såg det ut uppifrån igår när jag hade Seffrin med på en skidtur. 
 
Det fungerade i princip som det skulle med kopplet och han kunde gå i traktorspåret bredvid skidspåret.  Men med i beräkningen var inte att skidspåret korsades av färska rådjursspår så där var tionde meter! Seffrin tappade förstås alla koncepter vid varje spår och gav sig iväg in i skogen eller ut på vallen i 40 cm snö. Det var inte så himla lättvindigt. Det funkade inte alls att ha honom i  långkoppel, då drog han iväg i rådjursspåren. Jag fick ta in honom och hålla konstant ett par meter bara så jag kunde fånga in honom snabbt när han ville ge  sig ut i terrängen. Han fick hänga med ett par varv men sen gav jag upp och åkte själv resten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback