Nej, led-ljus går inte!

Nu skulle jag vara redig och byta ut alla ljus i adventsstakarna mot led. Det borde vara säkrare ur brandsynpunkt eftersom de inte blir varma. Så jag köpte ledljus för ett par hundra (!) kronor , jo dom är dyra.  
 
Och så skruvade och skruvade jag. Helt ok i två stakar. De lyste fint med nya ledljus som lyser nästan så fint som de gamla vanliga. Men i två  stakar var det omöjligt. Jag trodde att kanske någon enstaka lampa var trasig så jag bytte ljus,  skruvade i och ur, i och ur. Men till slut fick jag ge upp. I de här två gamla adventsstakarna från 70-talet så går det inte att ha ledljus. Kunde också känna när jag försökte skruva i dem att de liksom inte passade riktigt. Nu får de gamla ljusen bli kvar, de lyser fint. Vi får släcka ner dem när vi inte är hemma eftersom de är gamla och blir rätt varma.
 
Om dagens rådjursjakt blir det mer imorgon här på blogg och fb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback