Jo, jag har gjort min plikt - julpyntat!

 
Jul är inte min grej, tycker rent ut sagt inte om den alls. Och har aldrig gjort det inte ens som barn. Igår kväll  placerade jag och Roland ut stjärnor, stakar, dukar, gardiner, blommor och porslinstomtar där de ska vara, där de alltid har varit. Jag har haft  samma julgardiner nu i drygt 40 år! Dom är röda och duger. Och det är bara två kappor, inget mer. För länge sedan var jag mer ambitiös och hade lång-gardiner också med omtag och i alla fönster.  Staken här och julstjärnan i trä är väldigt gamla, köpta på Veritas vid Stortorget i Örebro början 70-tal. Där fanns fina furusaker som var moderna då.  Fönsterremsorna virkade min mamma förstås för länge sedan. Hon var mån om jul och att mitt hem också skulle se fint juligt ut. Fast nu nöjer jag mig med att ha dem i två fönster, förr låg de i alla.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback