Isfilm på vägar och gator

Imorse var det rejäla minusgrader. Men tinade snabbt under dagen, blev plus och ösregn på fruset underlag. Allt blev isglaserat. Rolan gjorde en vända till affären men det var med hjärtat i halsgropen, ta stöd på vägkanten. Landsvägen var värst.
 
Runt husen blev det förstås grusning. När man bor på landet får man ordnar sånt själv.
 
I morse
 
 I kväll har jag genomlidit en av årets svåraste dagar för min del, den med julpynt!  Jag har något slags julaversion och den slår igenom när allt ska fram. Tror att jag normalt har ett rätt så lugnt humör men inte i samband med julpynt, då frodas alla aggressioner tätt under ytan. Det ska inte mycket till förrän tålamodet brister. Så här har det varit hela mitt liv så länge jag kan minnas. Har ingen aning om varför.  Hoppas jag inte har belastat mina egna barn med alltför svarta minnen av jul. Tröstar mig med att jag inte är helt ensam i världen om detta, har en kollega med samma dilemma. Fast hon löser det i år med att resa bort före jul och komma hem till barnen på julafton. Borde jag kanske också. Mer om mitt julpyntande imorgon!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback