Hästar är obegripliga!

Jag passerar ofta svåger Gunnars fem hästar när jag går med Seffrin. För mig är det obegripliga djur, farliga i bägge ändar och obekväma på mitten eller hur det nu var han sa som delade min skepsis. ;-))  Helst ser jag att det finns ett stängel mellan mig och dom, men då  kan jag också tycka att det är fascinerande djur och kollar gärna på dem. Moe Braga är speciell på något vis.  
 
Igår när jag gick förbi stannade jag och filmade deras äting. Det finns nästan inget gräs förstås för det är vinter och de får i huvudsak annan mat, men de lyckades ändå med millimeterprecision beta strå för strå!! Några millimeter varje tugga!  Helt ofattbart att det kan lyckas. Tänderna är ju ändå rätt stora. Jag kan inte lägga ut filmen på deras äting här men det har jag gjort på min facebooksida. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Visst är det imponerande hur de kan hitta varje litet strå. Här hos oss finns det mer gräs och det verkar nästan växa hela året.

Trevlig nyårsafton!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback