Absurd kontroll

Vi tillåter alltså rätt många människor att leva och bo i Sverige och ha tillgång till vår välfärd utan att vi kräver att de ska styrka sin  identitet!!  Hundratusentals människor lever med samordningsnummer utan att ens  ha talat om vilka de är . Och det anses tydligen inte utgöra ett hot för terrorism. Men om inte banker och försäkringsbolag vet exakt vad jag tjänar, varifrån pengarna kommer, hur jag tänkt använda dem, mina och mina vänners / släktingars sysselsättningar / förtroendeuppdrag så är det misstänkt penningtvätt och terrorism.  Jag avkrävs svar på nedanstående absurda uppgifter
 
 
Jag ska svara på om jag haft någon sån här syssla
 
Eller om mina släktingar / vänner har varit det här
 
 
Jag drabbas av lust att kryssa i alla och skicka in bara för att se om jag blir inburad direkt. Nu har jag skickat in lapparna men motvilligt. Och som sagt jag förstår inte hur jag som har klar identitet sedan födelsen, som har skött min ekonomi under ett långt liv ska behöva redovisa sånt här. 
 
Ok, jag har skickat in och varit laglydig!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Helt sjukt tycker jag. Någon silar mygg men sväljer kameler.

Svar: Exakt!!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback