Nationalmuseum är så bra numera!

Efter ombyggnaden blev Nationalmuseum så bra. Utställningarna är vettigt arrangerade, bra info för oss som inte är superexperter och det är snyggt grupperat, inte bara utslängt i rader. Vid det här besöket koncentrerade jag mig på designavdelningen med porslin och porslingshistoria.
 
Porslinet är visat i åldersordning med det äldsta först
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen allt nyare
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Jag tog gott om tid på mig vid porslinet men gjorde också en tur till  utställningen med möbler av dansken Juhl. Det blev en dryg halvdag på Nationalmuseum. Mer museum orkar inte jag på en dag. Hade tänkt åka till Fotografiska men det hade lagt ett politiskt budskap på sin stora utställning med bilder av överlevande från Förintelsen så jag avstod. Hoppade Fotografiska förra gången också då man hade en stor utställning med lidande barn i hela världen. Förstår inte varför museet måste odla elände-temat??
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det blir ett besök nästa gång jag är i Stockholm, den saken är säker!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback