Kantarellerna exploderar nu efter regn, värme och nymåne!

Insektsnätet att trä över huvudet som jag köpte i fredags är perfekt! Inte en enda mygga eller älgfluga efter gårdagens valptid i skogen!  Jag kunde höra surrande attackerna utanför nätet men de tog sig inte in. Luskammade håret vid hemkomstens dusch men inte en enda älgfluga! Va lyxigt! Jag har vunnit kampen mot älgflugorna!
 
Kantarellerna börjar bli riktigt stora nu, typ första höstsvamparna. Gårdagens skörd räckte till en omelette med svampstuvning (Rolands stående önskemål! ;-)) och en påse till infrysning
 
 Återigen så jagar vi inte svamp utan är i skogen för att valpen ska få skogstid och så tar vi med oss det vi hittar på vägen.  Fick lära mig idag att svampen dras ur marken av fullmånen och fullmånen  har det varit nu några  dagar. Då växer svampen  snabbt,  kan bara hålla med att så är det. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Grattis till segern!

Svar: Ha ha...tack det var en skön seger!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback