Gräshoppa på villovägar!

Först fick jag syn på den på skrivbordet nedanför fönstret, den bara satt där  helt stilla, en hel decimeter gräshoppa!!!  Jag gnuggade mig i ögonen och undrade om jag såg rätt. Gräshoppor ska man inte hitta inomhus och absolut inte exemplar i den storleken. Men jag hade inte tid att få ut den just  då. Senare på dagen så dök den plötsligt upp i hallen och satt bredvid ljusinsläppet. Gissar att den letade efter ljuset och en väg ut ur huset.  
 
Då lyckades jag få ner den i en korg och släppte ut den på gräsmattan. 
 
Den hade en färg som var exakt som gräset! Och började genast äta!! Jag vet ju inte hur länge den hade varit i vårt arbetsrum, kanske i flera dagar,  den var i alla fall rejält hungrig.  Jag fick en uppgift om att detta kunde vara en vårtbitare så jag läste på om den på nätet. Men den här var betydligt större så jag vet inte. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback