Göra rent kaklet från rost och kalk...

 
... är med på listan över göromål för  "A rainy day" Listan har blivit lång för det har inte varit många regniga dagar på sistone. Igår regnade det i alla fall så jag började beta av listan. I den här duschen blir det avlagringar av rost och kalk, jag gör rent två gånger om året. Ocean kalkborttagning är suveränt.  Rengöringsmedlet räckte inte till hela väggen, en bit fattas som synes på bilden, och nu märks  det tydligt att det behövs rengöring! Ett tacksamt jobb på det sättet. Att det syns när man har gjort det  menar jag. Ska fixa mer medel idag  och göra färdigt kaklet och duschväggarna.  Sen väntar en del annat på listan, men just idag ska det bli solsken så jag hoppar inomhusjobbet och pysslar ute istället. Man får ta vara på dagarna.
 
Och så ska jag hinna med att ringa och sjunga grattis till min bror, han fyller år idag! Vi har i stort sett  bara varandra som släktingar kvar  nu så vi får vara noga med varandra ;-)
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag gör en notering om medlet. Vi brukar tvätta med ångtvätten och det fungerar bra tycker jag.

Svar: Oceans produkter har jag använt i säkert 30 år, tycker de är bäst. Köper på XL / Lantmännen. De har bl.a. ett tvättmedel som brukar bli bäst i test om det är med. Det är ett bastvättmedel utan parfym. Vitmedel tillsätter man extra för vittvätt, finns inte med i det vanliga och bleker kulörtvätten. Kalkborttagninen sprayar jag bara på väggen, verkar en minut, duschar av, det funkar. Fast det finns aldrig någon reklam för Ocean.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback