Sått i pallkragen!

Nu har jag sått lite dill och lite sallad i pallkragen, men bara lite. Brukar så i omgångar så att skörden ska vara hela säsongen.. Men det kommer inte att gro än på ett tag. Det är fortfarande några minus på nätterna så jag får täcka över med locket och filtar. Men vi skördar på grönsaksplantorna som jag köpte. Ikväll till hockeyn ska jag fjäska för gubben med färsk potatis kokt i egen dill med dill klippt över förstås, sill och egen gräslök till. Jag tar doggybagen som blev över när jag åt en god räkmacka på Broms. 
 
Lerins lärlingar är ju i kväll på Svt1, avsnitt 2. Men vi kollade igår kväll på Svt play, det fanns redan där. För vi ska ju se FBKs sista kvartsfinalmatch mot HV ikväll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback