Berga Bistro besökte vi igår tisdag

Det blev en heldag i Åmål för min del. Först gemensam äting med Roland (som varit i Säffle) , lunch på Berga Bistro, på utfarten mot Säffle från Åmål. Himla god mat, stekt fläsk och dessert ( jag fick glutenfritt). Sen råkade vi träffa på gamla bekanta; Ingmar och Katarina som jobbat i kommunhuset i Årjäng förr men som nu båda är i Säffle. Det blev en uppsluppen lunch kan jag säga!! ;-)) Många roliga minnen fanns att ta fram!  
 
Roland åkte hem för att greppa röjsågen igen och jag blev kvar i Åmål nästan hela dagen; däckbyte, klippning, second hand, klädinköp, matinköp,  motorsågsbränsleköp, klockbatteribyte, skomakarbesök ( hade lagat Rolands älgskinnsväst jättefint för en mycket rimlig penning.) Åmål är en fin stad med en fin gammal historia och vackra byggnader i centrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback