Vad funkar mot älglus??

Nu ska vi testa. Jag fick tips på Thermacell på Ronnys fb och frågade vad det var. Upptäckte att vi redan hade en sån.! Roland köpte den till något bygge där knotten var grymma och de hade den i bakfickan hela dagarna. Hjälpte till del säger dom. Den ska alltså laddas med en gaspatron och så tänder man på nåt inne i behållaren som ska brinna och avge något som insekter ogillar. Den får inte användas inomhus och är kanske inte supernyttig. Jag hade den när jag gick med taxen idag och fick inga älgflugor. Men å andra sidan var jag inte i någon skog heller.
 
 Myrra köpte jag på hälsokosten, den ska avskräcka älglus enligt reklamen. Det är en eterisk olja, kanske inte så farlig som gasen ovan. Den ska vi också pröva Vi återkommer så småningom med resultatet.

Kommentarer
Postat av: Lena

såg också den där myrra
bra att du testar så får vi höra om det funkar
tydligen är eterisk olja som man köper på hälsokosten bra mot fästingar också
har inte testat själv än dock

2018-09-05 @ 23:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback