Mamma fyllde 50 år den här dagen, 20 sept. 1967!

Den här bilden fanns bland hittade gamla kort. I ljuset av 2018 så blir det speciellt att se att en av presenterna var en gryta!!!  En gryta i femtioårspresent!! Det ter sig idag så märkligt.
 
Men jag minns att min mamma ofta önskade sig saker till hushållet till födelsedagar och jul. Hon skötte ju den avdelningen helt själv, utan hjälp av pappa eller oss barn. Och det var med stolthet, inte alls skämmigt. Hon ville att det skulle bli bra och att det skulle finnas fina redskap.  Jag minns inte men det kan vara så att grytan var en present från mig och min bror och att mamma själv valde den. Fast den hade inte planslipad botten och dög bara att värma vaxbönor i. ;- )) Den hängde med till mamma gick bort och jag minns att han som hämtade kvarvarande grejer till auktionsfirman sa att den skulle komma att gå direkt på auktion och för en hyfsad slant, en modell som är eftertraktad idag.  Sen ser jag att mamma också fick fina blommor, telegram (fick man på den tiden) och en fin halskedja i guld, så det var inte bara grytor ;- ))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback