Söndag i skogen!

 Det blev skogen idag söndag också. Vi gick ganska långt och till slut fick Seffrin opp en råbock. Tyvärr gick den in på ett annat jaktområde och var alltså inte skjutbar. Men Seffrin fick jaga någon timme, var nöjd och glad
 Bra att ha koll på honom på pejlen
 I skogen kan man ibland se gamla skruttiga broar. Roland vet förstås att det var K som gjorde den för att bekvämt kunna gå över när han jagade här. K hade även en hacka här bredvid för att kunna riva ner dammen som bävrarna envisades med att bygga just på den här platsen. K är borta sedan många år nu och hackan också och snart även bron
 Men om man går lite till så kan man få gå över en betongbro. ;- )) Mitt inne i skogen.
 De här vågade jag inte plocka, kanske biskopsmurklor? 
 Fast dom här vågade jag plocka. Lite överraskande med så mycket och så fina kantareller. Det är inte höstkantareller utan sommarkantareller som liksom tar nya tag. De är ljusgula och har platta hattar. Jag hade föstås glömt att ta med plastpåse så de hamnade i jackans huva.
 Dagen avslutades med korvgrilling och sjöutsikt. En fin dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback