Min bästa bäverbild

Det var lite oväntat. Vi kom för några år sedan med båten och gled in mot bryggan vid Tjärnshaget med motorn avstängd.  Roland hade fällt en del lövsly där. Då fick vi se bävern som hade dragit med sig någa kvistar  en bit, satt där i det grunda vattnet och åt. Den  höll en kvist i  framtassarna, snurrade på den och gnagde på barken. Den satt kvar tills  vi var bara ett par meter ifrån, då gjorde den ett svischande ut i vattnet, slog med svansen och simmade iväg. Det är en hydda alldeles i närheten så jag antar att den försvann dit.  I älven mellan tjärnet och sjön finns alltid bäver, men inte ofta vi kommer så nära

Kommentarer
Postat av: FREEDOMtravel

Fin bild och vad kul att komma så nära! Jag har aldrig sett bäver, trots att jag faktiskt varit på bäversafari en gång ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback