God åldringsvård har vi här på Liane!

Gamle Jazz, 13 år, har alla privilegier som en hund kan ha! Väljer liggplats förstås, gillar att krama kudden. Säng gillas också men kan bli för varmt ibland, då går han ner på golvet. Han är så vacker med de mörka bruna ögonen,  inget grått i pälsen oh tuppkammen i hårremmen uppe på huvuvudet.
 
 Svansen är lite kort. Den fick kapas när han viftat för mycket med den, fått sår som blev kallbrand. Men det som är kvar viftar han ofta och gärna med. Han är en trivselfaktor i vårt hem. Fast mellan varven våndas vi över att inte ens ett hundliv är evigt. Även om han ser ung och fräsch ut som kommer han rimligen att drabbas av ålderskrämpor och vi måste ta bort honom. Än så länge märks det bara i att han inte orkar jaga så länge och att han blir stel efter jakt, kan behöva en smärtstillande tablett. Men vi är tacksamma över den här fina hunden som har gett och ger oss så mycket glädje!
 
Idag måndag var jag i Svensbyns skola. Trevligt att vara pensionär men himla roligt om jag kan göra en liten insats på skolan också ibland nu när jag blivit ombedd.  För 46 år sedan började jag mitt lärarjobbande och det var bl.a. på den här skolan. Sen har det blivit ett antal olika slags lärarjobb på olika platser. Känner igen anletsdragen på en del barn, jag har haft deras föräldar som elever i skolan! ;- )). Idag var mest Halloweenfirande, barnen gjorde fina uppträdanden.
 
Imorgon blir det en hel del om mitt besök på nyöppnade Nationalmuseum i Stockholm, det är en höjdare!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback