Maximal otur!!!

Alltså här har jag gått och dragit i flera veckor på målning på verandan. Det har inte regnat på tre veckor så det kunde jag ha gjort när som helst under den tiden. Men på förmiddagen idag så kom jag äntligen fram med skrapa och drog bort lös färg. Sen blev det tvätt med målartvätt. Så skulle jag börja måla !! Men precis då tornade molnen upp sig i Mölntegsvråa och strax kom regnet. Det fanns inte på yr.no igår!! Lite lurad känner jag mig förstås ;- ))  När jag nu äntligen samlat krafterna för den här lilla målningen så kom regnet.
 
Nu är regnet väldigt efterlängtat. Det brinner lite överallt i Värmland, framför allt i skogar och hus efter järnvägsspåren.Visst är det skönt att vi får lite blöta.  Jag drog plast över detaljerna som jag ska måla och hoppas att det blir uppehåll imorgon. Då tar jag nya tag.
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Även om regnet behövdes så var det onekligen typiskt att det kom just när du skulle börja måla. Men det är bara att ta nya tag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback