"Var la jag min man?"

"När Anna-Maria kom hem
satte hon sig vid köksbordet
och strök med fingarna över duken.
Inga händer möttes hennes.
Bordet var stort, det verkade plötsligt oändligt.
Hon var ensam.
Ensam i en tom lägenhet.
Hennes man sedan fyrtionio år tillbaka var död.
Hennes käraste Erik Stendahl,
rektor och odlare av orkidéer."
 
Anna-Maria har blivit ensam och hon har börjat glömma. 
 
Jag drev omkring på biblioteket idag en stund för att vänta på hämtning. Jag råkade grabba tag i den här boken som stod i ett ställ med lättlästa böcker. Jag började läsa i den och skrattade högt, hann en bra bit eftersom jag är snabbläsare och boken LL.  Den är bara så fin, ömsint och rolig, fast lite lessen också. Tänkte inte låna nåt men kunde inte låta bli. Nu ska jag läsa färdigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback