Gnistrande vit nysnö var det idag ...

 
... för vi kom ut lite tidigare med vår skidtimme jag och Seffrin, precis innan eftermiddagens molnskärm drog fram, precis som igår.  Skidspåren hade delvis yrt igen idag också men nu funkar de igen. Första tiden gick snabbt och bra i medvind. Men sen blev det motvind och då åkte jag baklänges om jag försökte stå stilla. Det är fortfarande en bitande nordanvind.  Roland pratade om snöblindhet innan jag gav mig iväg. Jag har ingen aning om hur det funkar men tog i alla fall solglasögon på för det var verkligen bländande ljust. Sen försökte jag dokumentera det genom att ta en selfie. Det ser ju så lätt ut när andra gör det, men jag lyckades fota allt annat utom mig själv. ;- )) Får träna på det.
 
Lille Seffrin sjunker ner en del i snön med sina korta ben. Här ville han absolut dra iväg efter rådjur som han kände vittring av inne i skogsområdet.  Men det går ju inte.  Allra sista biten filmade jag honom och gladde mig åt att han sprang så glatt och piggt. Ända tills jag förstod att han fått syn på en sork längre fram i spåret. Jag försökte få hejd på honom men det gick inte. Sorken hann i alla fall ner i ett hål i snön precis innan Seffrin kom fram. Han borrade ner hela huvudet efter men var någon sekund för sen. Jag gastade förstås vilt men det hjälpte inte i det läget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback