Dagbok idag tisdag

Minusgrader hela dagen så det funkade bra med skidor. Det blev länge idag för det gick både att åka spåren och dessutom rakt ut över snötäcket på Smörhôlera, hur som helst. Snön bär. Verkligen ett magiskt ljus mitt på dagen. Detta är det bästa med att vara pensionär, jag kommer ut i ljuset och solen mitt på dagen. Kom på idag att det kanske beror på att jag jobbade i en källare säkert 10 år. Fast det var inget problem egentligen, bästa undervisningslokalen, tyst och lugnt. 
 
Jag åkte lite kors och tvärs över åkrarna!
 
Spåren kan vara lite skruttiga ibland men det går att åka bredvid.
 
Plötsligt kom Roland ut med vagnen och huggarutrustning bredvid mitt skidspår och började hugga ved. Han hade tyckt att vedhögen hemma var lite liten så det skulle bli ett lass till idag. Sen får han spara lite till Robin att hugga när han nu kommer över påsk! ;- ))
 
Efter lunch gick jag runt Liane, 3 km, med Seffrin-taxen. På Elgtån såg jag lite krokus, Annbritt brukar ha tidiga i vägkanten. Fint att se. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback