Nu ska huggormen skrämmas bort!

Jag vill inte ha orm i trädgården så nu ska jag försöka lägga ut snus på strategiska platser. Minns att jag fick det  rådet för länge sedan av äldre herrar som visste av erfarenhet att ormar skyr snus. Nu läste jag dessutom på Naturhistoriskas hemsida att det är så.  Jag gissade att lössnus var bättre än portion och att det skulle vara svenskt ( finns kanske bara svenskt!?) Det är i alla fall inte billigt att skrämma ormar. Jag tror varje ask kostade nåt på 40 kr!! Tur att jag inte snusar nu när jag ska leva på pensionen!
 
Roligt förresten med den avskräckande texten. Vi har utländska vänner som tycker att den är höjden av hyckleri, staten tjänar massor av pengar på detta samtidigt som alla vet att det kan vara skadligt, lite sinnebilden av dubbelmoral

Kommentarer
Postat av: Znogge

Lycka till med ormbekämpningen! Förstår mer än väl att ni inte vill ha ormar inpå er.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback