Gjorde nya spår idag!

 
Jag gjorde en ny spårslinga idag, nästan vid Ligärdet-grannen. Den är lite längre och var jobbig  att göra. Kanske tjockare grässvål under snön. Igår skyllde jag min obalans på tilltagande ålder och skröplighet. Och så är det säkert, men upptäckte även en annan förklaring idag. Det är ju skare under i snön, ibland håller den och ibland inte. Alltså skär det ner när den går sönder. Då blir det vingligt med skidorna.  Fast för varje varv blir det lite stadigare. Känns bra i alla fall med en stunds skidåkning. När jag lägger nytt spår så får jag kämpa med hela kroppen, blir trött i muskler som jag inte trodde fanns. Sen blev det en långprommis med Seffrin också, det är inte så mödosamt. En dag till med snö ska vi få i alla fall, sen regnar det visst bort. Trist! 
 
Fina skidspår för de verkliga entusiasterna finns på golfbanan här i Sillerud och vid Mörtnäs. Säkert på fler ställen men det är de jag kommer på nu. 
 
I kväll ska vi se på Bron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback