Snabbvisit i Stockholm förra veckan!

Centrum i huvudstaden ser ut så här! Inte så himla fint. Sergels torg ska bli något nytt och tydligen en hel del annat också. Slussen förstås också, men så långt var jag inte. Jag gick från Birkastan ner till centrum för att få lite motion och för att handla på Åhléns, bl.a. gick jag på Drottninggatan. Det är en ny känsla efter terrordådet, hade ingen tanke innan på att det skulle kännas så. Jag märkte att ögonen drogs mot lejonen för att se hur de var skadade av kraschen. Och visst var de lite repade och kantstötta. Sen är det nya tyngder mellan dem i gatukorsningar för att hindra nya dåd.  Så fort det kom ett ovanligt ljud så tittade jag mig instinktivt runt för att se om något var ovanligt. Tre polisbilar fanns på olika ställen på Drottninggatan, men jag vet inte varför. Kanske extra bevakning pga rättegången mot Akilov. Lite obehagligt med den här nya känslan när jag rör mig i centrala Stockholm.  Alla tycks överens om att det kommer nya terrordåd förr eller senare. Det är ruggigt att veta.
Roland hjälpte sonen med en del i lägenheten. Därför var vi på ett kort stockholmsbesök.
 
Mycket grejer blir det.
 
 
Barnbarnen Lou o Bill träffade vi också, men inte så mycket för de var tillsammans med modren inkvarterade på annat håll medan jobbet i lägenheten pågick. Det blir lite mer bilder o inlägg från det korta stockholmsbesöket framöver här på bloggen.
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så trevligt med ett litet Stockholmsbesök. Men visst känns det när man går på Drottninggatan och det finns funderingar kring när nästa dåd ska hända. Världen är inte så säker längre men samtidigt så kan man inte heller oroa sig hela tiden.

Svar: Gissar att man vänjer sig. Nästa gång dras nog inte blicken så till skadorna på lejonen och man tänker inte på det.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback