Seffrin med på dagens skidtur!

Jag testade om det gick att ta med Seffrin när jag åkte skidor. Ville ju inte att ha skulle förstöra spåren. Men det funkade perfekt. Han gick i traktorspåren bredvid, vilket var lättast för honom. Aboslut en uppskattad tur blev det. Han kunde springa en del och massor av djurspår var det att nosa i, mycket räv och hare och en del annat som jag inte vet.
 
 
Jag har ett midjebälte som är gjort för drag, det fjädrar. Så fäster jag Seffrins expanderande koppel i det och det är kanonbra. Vilken dag vi fick! Och bara en vurpa gjorde jag när Seffrin drog lite för häftigt i ett rävspår. 
 
Det var fler än jag som åkte skidor på Liane idag. Jag mötte  nöjd granne Monica som uppskattade spårläggningen mycket, hon hade åkt ända bort till Eriks i Signebyn. Tidigare idag var nog May ute en tur.  Enligt väderprognosen så kan vi få behålla spåret minst en vecka, det kan bli många turer.
 
I kväll ska vi träffa goda vänner som  vi inte haft chans att se på ett tag, det ska bli trevligt. 

Kommentarer
Postat av: åsa

Men, så härligt ni har haft det!
Ljuvligt väder och vackert så det nästan "gör ont" ;)
Ha dé!/Kram

Postat av: znogge

Så härligt med längdskidåkning!

2018-02-24 @ 17:54:53
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback